edslivetannorlunda.blogg.se

Jag är en 3-barnsmamma som är gift med världens finaste F. Oktober 2013 fick jag diagnosen som vände upp och ner på vårt liv. Men samtidigt gav det en förklaring. Efter flera år av kamp med sjukvården med mina fruktansvärda smärtor och omänskliga trötthet rasade jag ihop medvetslös. Då kom jag i kontakt med dr D. Dr D som vände upp och ner på allt, men var den som blev vår räddande ängel. Diagnosen jag fick heter Ehlers Danlos Syndrom, även kallad EDS. Häng med in och följ med på min dagliga kamp om att lära mej leva med just EDS

Tar en paus...

Publicerad 2014-07-24 21:13:32 i Allmänt,

Jag kommer ta en paus från bloggen nu i några veckor.
Att leva med EDS.
Ständig smärta.
Enorma sömnproblem.
Älskade familjen hemma på semester.
Långa varma soliga härliga dagar.
Bo i poolen.
Sova i solsängen.
Vilja umgås med familjen varje sekund som går nu när de är hemma.
Kämpa för att hitta styrka. Vara positiv. Se möjligheter istället för hinder.
Sätta upp nya mål och drömmar i mitt nya liv.
Då får jag inte ihop tankarna till ett inlägg.

Men jag lovar. Jag är tillbaka om några veckor. Med mina långa, nakna, ärliga inlägg. Fyllda med skratt. Tårar. Info om EDS. Vårt liv vi lever och älskar i familjen B. Hoppas ni förstår. Och att jag inte tappar er läsare för att jag pausar.

Följ mej på instagram i sommar istället. Där gör jag ff massa inlägg varje dag. Korta. Nakna. Ärliga. Försöker inspirera. Informera. Allt. Vårt liv finns på instagram i sommar. I kortare version.
Hoppas ni som inte följer mej på instagram ännu vill följa mej där.
Ni hittar mej som @frubalogh
Och snälla underbara ni. Jag blir evigt tacksam om ni vill dela detta inlägg så mycket ni kan. För jag vill inte förlora alla underbara läsare. Vill att så många som möjligt vet att jag bara pausar.
Att de hittar mej som @frubalogh på instagram istället för tillfället.
Tack godingar💟.

Ge inte upp. Sluta aldrig kämpa. Du är underbar för du är just du. Du kan. Du är grym. Jag tror på dej. På er. Alla. Låt aldrig dej själv eller någon annan få dej att tro nåt annat.
Vi ses om några veckor.
Hoppas er sommar är underbar och fortsätter så❤😘

Kommentarer

Postat av: fannyemmaviola

Publicerad 2014-07-24 21:42:15

Jag slutar aldrig läsa o jag förstår mycket väl din paus. Njut av sommaren så mycket du kan! Bamsekram 💜💜💜💜

Svar: Men nu är jag äntligen tillbaka😊
Jonna Balogh

Postat av: My

Publicerad 2014-07-24 22:42:58

Din blogg ligger som favorit, och stannar där även om du tar en paus :-)
Klart man ska ta ett break och njuta av annat!
Kramar till dig/ My

Svar: Bästa My. Tack💟
Jonna Balogh

Postat av: anna h

Publicerad 2014-07-24 22:51:53

Följer dig alltid!♥

Svar: Tack Anna H. Det gör mej glad.
Jonna Balogh

Postat av: Saerv

Publicerad 2014-07-31 18:41:02

Intressant att hitta en EDS blogg jag inte sett förut :) har själv grav eds, fick diagnos 2009 och har sjukpens och går alltid på kryckor/sitter i rullstol och har problem med svåra smärtor i i stort sett alla leder i kroppen...
Hoppas du får en så bra sommar som det går och bokmärken din blogg för att följa den vidare!
Kram

Svar: Kul att du hittade hit. Hoppas du vill följa nu när jag äntligen börjat blogga igen.
Jonna Balogh

Postat av: K

Publicerad 2014-08-02 10:32:45

Hej! Vilken kämpe du är! Har precis hittat din instagram o blogg, så här har du en ny följare. Kram K

Svar: Vad glad jag blir K. Tack.
Jonna Balogh

Postat av: Fashionhaggan

Publicerad 2014-08-04 23:29:02

Hej Jonna,
Tack för din blogg, jag blev alldeles ställd när jag läste den, kände igen så mycket. Fick själv diagnosen i höstas, när jag var 44 år, och hade jag inte sett programmet " arga doktorn" så hade jag fortfarande gått runt och trott att jag var ovanlig klumpig och otursförföljd.
Jag gör som du, väljer att kämpa på och se allt som är bra även när jag har så ont att jag bara vill skrika rakt ut. En fråga, vilken medecin får du mot dina smärtor? Jag får ingen respons av min läkare för något starkare än Ipren, vilket ju såklart inte hjälper ett dugg!
Kämpa på kram Anna

Svar: Otroligt hur man kan känna igen varandra i en så😊. Kram på dej fashionhaggan
Jonna Balogh

Postat av: Mia

Publicerad 2014-08-15 14:09:29

Röker du?

Svar: Hej Mia! Ja tyvärr började jag igen när jag fick min diagnos. Men är nu på väg att sluta. Håller på med en 28 dagarskur och om 22 dagar är jag rökfri.
Jonna Balogh

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela