edslivetannorlunda.blogg.se

Jag är en 3-barnsmamma som är gift med världens finaste F. Oktober 2013 fick jag diagnosen som vände upp och ner på vårt liv. Men samtidigt gav det en förklaring. Efter flera år av kamp med sjukvården med mina fruktansvärda smärtor och omänskliga trötthet rasade jag ihop medvetslös. Då kom jag i kontakt med dr D. Dr D som vände upp och ner på allt, men var den som blev vår räddande ängel. Diagnosen jag fick heter Ehlers Danlos Syndrom, även kallad EDS. Häng med in och följ med på min dagliga kamp om att lära mej leva med just EDS

Arg...

Publicerad 2014-03-16 15:49:11 i Allmänt,

... Trött
... Ledsen 
... Besviken
... Frustrerad 
... Lite mer arg 
... Ännu mer ledsen 

Inte orkat skriva inlägg på länge. Dessa känslor har ätit upp mej inifrån. Började sakta. För att explodera ut i ett minfält. 
Blir inte av med dem. Just nu. 
Varför dessa känslorna? 
Jo för att livet blev som det blev. För att jag har ont 24/7. För att jag inte ser någon bättring. 
På EDS. På allt. På alla. Så får man inte säga. Jag vet. Men jag säger det ändå! För det är äkta! Det är M.I.N.A känslor. Och de måste ut... Innam jag exploderar. 
Tårarna måste snart vara slut. 
Gråter för allt. Gjort den senaste veckan. 
Orkar inte vara tacksam. Nöjd. Positiv. Just nu. 
Jag kräks. I munnen. Sväljer det igen. Men det kommer tillbaka. Hela tiden. Vill bara skrika till hela världen; 
FUCK OF!!! 

Egentligen älskar jag er. Livet. Allt. Alla. 
Bara inte just nu. 
Jag vill ha tillbaka mitt gamla liv. Innan jag blev så här sjuk. Fy fan vad jag hatar att va fast i denna kroppen just nu. Hatar!!!

Snart älskar jag igen! Som jag egentligen gör. 
Jag kommer igen. 
Som jag alltid gör. 
Ska bara vara arg klart. Först. 

Kommentarer

Postat av: Eva Josefsson

Publicerad 2014-03-16 16:26:53

Kan förstå dina känslor min skatt. Jag håller om dig med kärlek och varma känslor hela tiden tills du har varit arg klart för denna gång. Vet att du kommer igen. Du är som jag sagt tidigare den starkaste och envisaste person jag.känner. Kramisar. ❤❤❤❤❤❤

Svar: ❤️❤️❤️
Jonna Balogh

Postat av: Annica M

Publicerad 2014-03-16 17:09:28

Klart du kommer igen Jonna, det är jag säker på! Kämpa vidare, och tänk inte så mycket på allt annat, tänk på DIG SJÄLV nu! kramar <3

Svar: ❤️❤️❤️
Jonna Balogh

Postat av: Lovisa

Publicerad 2014-03-16 17:49:02

Älskade gumman! Varför skulle du inte känna så??!! Det är detta brytet som jag gått o väntat på. Kan inte fatta hur du stått ut så här pass länge??!! Det är flera månader sedan du kollapsade o fick din diagnos. Och du har inte varit annat än positiv. So let free...frigör din ilska, sorg och besvikelse. God knows u're Worth it! Känslorna alltså! Hata allt...hata alla! Du får. Du måste. För att kunna återgå och för att samla mod o styrka. När jag kommer till dig får du använda mig som boxningssäck och gråttrasa. Älskade Jonna!😘

Svar: ❤️❤️❤️
Jonna Balogh

Postat av: Anna c

Publicerad 2014-03-16 18:05:08

Fina du. Ut med det,rensa,befria! Var så arg och ledsen du bara vill. Det kommer göra dig stark och göra dig ännu mera rustad än vad du redan är.

Roligt är det inte nånstans,men det finns alldeles säkert en läkande i kraft i det.

Tänker på dig!!!

Svar: ❤️❤️❤️
Jonna Balogh

Postat av: mamma

Publicerad 2014-03-16 21:29:02

Övertygad att du kommer igen, Jonna. Men du måste få vara arg, arg, arg och ledsen och besviken också. Kommer och kramar dig snart igen. Puss älskade dotter!

Svar: ❤️❤️❤️
Jonna Balogh

Postat av: Nettan

Publicerad 2014-03-17 09:42:49

Älskade vännen. Släpp allt och låt det komma, explodera ! Du må falla i frustation, gråt och besvikelse för att kunna resa dig upp och komma igen. Det är detta som gör dig stark och positiv :) Du är en sann kämpe ❤️ Längtar så tills vi ses.

Svar: ❤️❤️❤️
Jonna Balogh

Postat av: Carolina Svensson

Publicerad 2014-03-17 10:30:10

Jag tycker att det är bra att du tillåter dig att känna, att hata och att gråta. Känslorna måste ut och ingen, inte ens du Jonna, kan hålla in allt och vara positiv hela tiden. Ställ inte det kravet på dig, ingen annan gör det. Jag är imponerad över hur positiv och ändå tacksam du varit. Jag hade gråtit och hatat. Du är en kämpe men det är för jobbigt för alla att kämpa hela tiden. Kramar <3

Svar: ❤️❤️❤️
Jonna Balogh

Postat av: Camilla bergström

Publicerad 2014-03-17 23:28:25

Finaste Jonna SJÄLVKLART har du all rätt att vara arg o alla andra ledsen. Jag blir arg att just du energiska kvinna drabbats av detta. O varje ggn jag blir lite nere av att jag fått bröstcancer tittar jag in hos dig o plötsligt känns mitt som ingenting. För mitt op bort o strålas. Du lider varje varje dag o din syn på detta är så grymt inspirerande. Så låt dina känslor komma det måste dom få göra. Fortsätter önska dig smärtfria dagar i all evighet. Kram❤️

Postat av: Eva

Publicerad 2014-03-20 15:46:00

ÅÅÅÅÅÅåååå fina Jonna! Önskar jag kunde hjälpa dig.
Alla kramar i världen till dig <3

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-03-24 15:17:05

Som ja har väntat på detta utbrott 👍👏😉!!! Du är ju inte mer än människa så ut m skiten och förstå att man inte alltid kan vara positiv 😱! Tänker på dig ofta och tycker inte sämre om dig för att du visar känslor... Massa energi och kärlek till dig 🌸💜❤️!! XoXo

Postat av: Åsa

Publicerad 2014-04-09 20:01:31

Hej Jonna,
Som jag gråtit, som jag känt igen mig och som jag känner med dig efter att ha läst delar av din blogg. Tårarna slutar inte rinna, fick till slut välja vad jag kunde läsa. Är det samma liv som väntas för mig?
Jag ska träffa Dr. Hani Hattar i slutet av april och hoppas på en förklaring till varför jag mår som jag mår.
Jag kommer följa dig och när jag orkar ta in ska jag läsa fler av dina inlägg.
Kramar Åsa

Postat av: Chris

Publicerad 2014-04-23 15:21:43

Bryt ihop och kom igen! helt normal reaktion låter det som, efter att jag nu har läst din blogg.
Har också nyligen fått diagnosen EDS efter över 10 år med värk, trötthet,misstänkt stroke,leder som far hit och dit osv osv...
Jag har nog redan innan diagnosen bearbetat det mesta och accepterat att så här blev livet och i o m diagnosen kan jag nu lära mig hantera alla problem och faktisk på sikt må bättre.
Man MÅSTE få bli förbannad och ledsen ibland. Att vara "duktig flicka" orkar man inte hur länge som helst.

Jag hakar på bloggen och följer med på din resa. Kanske kan vi göra vissa turer tillsammans :)

Kram
C

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela