edslivetannorlunda.blogg.se

Jag är en 3-barnsmamma som är gift med världens finaste F. Oktober 2013 fick jag diagnosen som vände upp och ner på vårt liv. Men samtidigt gav det en förklaring. Efter flera år av kamp med sjukvården med mina fruktansvärda smärtor och omänskliga trötthet rasade jag ihop medvetslös. Då kom jag i kontakt med dr D. Dr D som vände upp och ner på allt, men var den som blev vår räddande ängel. Diagnosen jag fick heter Ehlers Danlos Syndrom, även kallad EDS. Häng med in och följ med på min dagliga kamp om att lära mej leva med just EDS

Idag...

Publicerad 2014-01-29 19:28:47 i Allmänt,

...skulle bli en bra dag. 
Vaknade med feber. 
Igensvullen hals. 
Frossa. 
EDSsmärta blandat med febervärk. 
Ploppar på mandlarna. 
Svårt att svälja. Till och med mitt eget saliv. 
Huvudvärk. 
Snöoväder delux. 
Vad hände?!
Jag beställde ju en bra dag. 

Har inte ens orkat umgås med familjen när de kom hem. Bara sovit. 
Tvingade ner lite lite kvällsmat. Rasat tillräckligt i vikt. 47 kg skryter man inte om. 
Har redan läkartid imorgon hos min husläkare på VC. Tur det. Förrutom förlängd sjukskrivning för EDS får de nog kolla halsfluss. Känner igen symptomen allt för väl. Hoppas dock på ett virus som ter sej likadant. 

Skulle skrivit lite om EDS idag. Hade jag planerat. Men jag orkar knappt titta. Får bli imorgon. Då ska jag vara piggare. 

Idag är en mögdag. Riktig mögdag. Orkar inte va positiv. Inte idag. Imorgon är en annan dag. 

Fick precis byta kläder. Dyngsurt av febersvett. 
Ska nog sova. En sväng till. Ta och göra grodan som jag svalt lite sällskap. Fick den kommentaren idag. 
Har du svalt en groda. 
Kan bara älska min röst just nu. 
Tror ingen annan gör det. Eller jo, familjen fnissar lite när jag väl upplyfter munnen. Bra jag kan roa. Idag med😊

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-01-29 19:46:49

Inte kul med halsfluss. Ja, är det det så får du väl en penicillinkur i morgon hos doktorn. Hoppas bara ni kan komma in till stan. Vilket skiiiiitväder!!! Hör av dig om du behöver skjuts ena eller andra hållet. Jag kan nog gå ifrån jobbet en stund om det behövs. Puss!

Svar: Misstänker att det är du som skrivit detta mamma☺️. F följer med. Tack ändå. Puss
Jonna Balogh

Postat av: Annorlinda

Publicerad 2014-01-29 20:06:34

Det är ok att inte vara positiv var dag. 😉
KRYA PÅ DIG

Svar: ❤️❤️❤️
Jonna Balogh

Postat av: Eva Josefsson

Publicerad 2014-01-29 21:48:36

Mängder med krya-på-dig-kramar. Ta god hand om dig vännen. Du är värdefull för så många. Kramisar. ❤❤❤❤❤

Svar: ❤️❤️❤️
Jonna Balogh

Postat av: Nettan

Publicerad 2014-01-29 22:19:09

Det är ok att inte ha en tipp topp dag vännen. Du behöver inte kriga varje dag för du vet hur tuff du är. Du gör rätt som samlar krafter och ser mot morgon dagen !
Många Krya på dig kramar från mig till dig ❤️

Svar: Finaste Nettan. Dina ord smälter in i mitt hjärta och stannar där för evigt❤️
Jonna Balogh

Postat av: Anna C

Publicerad 2014-01-30 03:24:08

Mög:-( Bra du hade tid till läkaren redan. Hoppas feber och skit lägger sig.Kram

Svar: Ja vi får hålla tummarna Anna. Halsen är störd. Håller mej vaken. Kram
Jonna Balogh

Postat av: Sarah

Publicerad 2014-06-24 23:17:05

Vilken människa du är, vilket intryck du ger. Power till 100, fastän du är svag just idag.
Tänker på dig och känner mig rik på tanken att jag fick sitta ner med dig och ventilera livet😊. Är mäkta inpad av din positiva energi Jonna! Önskar vi setts igen någongång för att tala om livet och allt som medför det!
Kramar Sarah

Postat av: Sarah

Publicerad 2014-06-24 23:17:06

Vilken människa du är, vilket intryck du ger. Power till 100, fastän du är svag just idag.
Tänker på dig och känner mig rik på tanken att jag fick sitta ner med dig och ventilera livet😊. Är mäkta inpad av din positiva energi Jonna! Önskar vi setts igen någongång för att tala om livet och allt som medför det!
Kramar Sarah

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela